24 juli 2012

Grattis i efterskott!!

Förlåt bloggen, jag missade din 1-årsdag. Eller jag kom ju ihåg den och så, jag var bara upptagen med att semesterstressa och skälla på barn och sånt.

Du ska veta att jag är glad att jag har dig, även om jag har svårt att visa det. Det är tyvärr ett återkommande problem gentemot alla i min omgivning. Du har ändå orkat lyssna på mitt mamma-ältande, och jag antar att det blir mer av den varan framöver, vi är på intet sätt färdiga med varandra, du och jag.

Men du har även lekt lite psykolog och fått ta del av problem och frågor som är lite större än hur många låtsaskompisar som ryms i en hiss eller hur många svordomar som är skadliga för små grytor. Det har varit en hel del ledsamheter i mitt liv den här vintern och du har hjälpt mig kommunicera detta till många jag tycker om men inte haft kraft nog att ringa till själv. Stort tack för det!

Sen är det klart att du är lite full i fan också. Ljuger om att du har goda råd om barnuppfostran och husmorstips. Vet du hur ofta folk frågar om hur man får bort chokladfläckar från soffan? Och du som snarare stjälper än hjälper där.

Men tack för det här året!
Det vara bara det jag ville säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar