03 augusti 2012

Sökes: Vuxen

RUT och ROT och RIT och allt vad det heter. Men vart vänder jag mig om jag behöver en vuxen? En allvetande person som kan bestämma i de svåra frågorna? Någon som vet bäst och som är klok?

Visst, jag har ynglat av mig, har jobb, bostadsrätt, man, en vuxenpärm, tvättmaskin, tillgång till godis en vardag och en massa andra vuxna grejer, men det känns som att verkligheten kommit ikapp och bitit mig i röven och sagt "Du är en ljugapa!" och nu behöver jag en riktig vuxen. Någon som vet. Rätt eller fel, bra eller dåligt. Så jag inte behöver höfta och gissa för jag är inte bra på det.

Jag frågar igen: Vart hittar jag en sån??


1 kommentar:

  1. Skicka den till mig sen om du hittar nån! Jag har väl blivit alldeles gråhårig av att försöka förstå allt vuxen-tjafs senaste halvåret! Men ROT har alla hantverkare stenkoll på och det sköts automatiskt när du är ägare. Bra va! Men att välja rätt försäkringsbolag!!! Och VET du hur många tilläggsförsäkringar det finns??? Hjääääälp!

    SvaraRadera