16 juli 2012

Bitter****a

Det går i rasande fart och jag vet inte hur jag ska få stopp på det. Jag känner att jag håller på att bli jävligt grinig och bitter och sur. Kanske är det en del av det här att ha semester, kanske är det att de dåliga nyheterna aldrig upphör, kanske är det gammal skit som slår tillbaka, igen.

Fast det är inte bara dåligt humör. Det är oro också. För allt. Familj, vänner, alla val man ställs inför hela tiden, den allt sämre miljön. Pricken över i:et kom precis när jag skulle boka tågbiljetter åt familjen, och insåg att det är mycket billigare att hyra bil än att åka tåg. HUR FAN SKA MAN GÖRA FÖR ATT GÖRA RÄTT!!???

Det enda jag kan göra är fel, så då kan jag lika vältra mig i Weltangst*.
För på måndag är det jag som har två hyrbilar.





* (Googla...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar