04 december 2011

Hej bloggen!

Nejdå, jag har inte glömt dig, inte den här gången heller. Det har bara varit annat som krävt min uppmärksamhet, sjuka barn till exempel.

Jag har varit beredd sedan terminsstarten. Varje arbetsdag avslutas med en genomgång av vad som eventuellt behöver lämnas över till någon annan ifall jag skulle behöva vara hemma. Ibland har jobbet fått följa med hem bara för att vara på den säkra sidan.

Med facit i hand var alla förberedelser bortkastade, fram till nu har ju ungarna varit friska. Fast det senaste har det varit värsta OS-stafetten i febrar, kräkor och hostighet. En annan vill ju inte vara sämre utan det var väl lika bra att testa lite sjukdom en karensdag eller så. Överskattat tycker jag.

Dessutom visar det sig att det inte går att jobba med sjuka barn hemma. Och dumma mammor är allt bra dumma när de inbillar sig att de ska klara av att jobba trots feber. Det enda de klarar av är att gråta till Project Runway.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar