14 november 2011

Dum konsument eller dum marknadsföring?

Nu är jag inte den som tror på allt jag ser. Ofta skeptisk mot vad man försöker kränga på mig som konsument.

Men ibland sänker jag garden, gör mig lite mer mottaglig. Det kanske dyker upp ett erbjudande man helt enkelt inte törs missa. Man kanske presenteras för en produkt man inte visste man behövde. Man kanske äntligen hittar det man länge sökt efter utan resultat.

Mitt senaste inköp hamnar i den senaste kategorin då bra förvaring för spagetti har eftersökts. Helt plötsligt uppenbarade sig en visserligen ful, men funktionell, låda med lock. Nu går jag inte runt och vet längden på spagettistrån, utan jag gick på det visuella. Lådan såldes helt enkelt som en spagettiförvaringsburk med bild på spagetti på insidan och allt. Å vad bra det blev!





Not!!

Nu har jag en ful burk som inte duger till nåt och som inte får plats i skåpet. Exakt när växte jag ifrån whiskeyburk som spagettiförvarare? Jag bara undrar.

2 kommentarer:

  1. Ni får köra med makaroner i fortsättningen!
    /Jakob

    SvaraRadera
  2. Här försöker man variera sig lite. Dömt att misslyckas.

    SvaraRadera