20 juli 2011

Amen va faan...

Allvarligt talat – en till blogg?! Jag vet, helt onödigt och bara så jäkla dumt. Vem bryr sig? Det är redan ett myller i cybervärlden som det är och det behövs inget mer. Marknaden är mättad så det räcker och blir till! Det anser jag i alla fall.

Så vad ska detta vara bra för? Just nu är det nån form av självterapi tror jag, och givetvis i kombination med viss fascination för detta relativt (eller för mig) nya fenomen "blogg". Jag bara måste testa. Jag följer vissa bloggar och inspireras av dessa moderna feministiska kvinnor som har det fint och pyssligt hemma samtidigt som de bakar, träffar vänner, har fina kläder, umgås med sin man, gullar med barnen och dessutom har tid och ork för fan och hans moster. Sen finns det de bloggar som verkligen spelar roll och är viktiga och där folk faktiskt kan göra nytta och brinner för stora frågor. Jag tillhör ingen av dessa. Det här blir ingen rolig eller inspirerande följetong. Min vilja att kunna mäta mig med er som fördriver er tid med vettiga frågor är stor, men livspusslandet och jag är inte riktigt i fas med varandra. Eller så är jag så dum att jag låtit latmasken bita mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar